ΣΚΟΠΟΣ:
Οι συμμετέχοντες να καταστούν ικανοί να διαμορφώνουν εκπαιδευτικό υλικό καθώς και να σχεδιάζουν διδασκαλίες και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, αξιοποιώντας το παιχνίδι και την τέχνη στην εκπαίδευση, με τρόπο που ν’ αναπτύσσεται η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και γενικότερα των εκπαιδευομένων τους:
- Στην καθημερινή διδακτική πράξη σ όλες τις βαθμίδες
- Στις σχολικές δραστηριότητες όπως περιβαλλοντική εκπαίδευση, αγωγή υγείας, πολιτιστικές δραστηριότητες, τοπική ιστορία κ.α
- Στις βιωματικές δράσεις και ερευνητικές εργασίες
- Στην εκπαίδευση ενηλίκων, στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, στην συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση και μη τυπική εκπαίδευση, Δημόσια και Ιδιωτικά ΙΕΚ
ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ:
Το Σεμινάριο διδάσκει το παιχνίδι των παιδιών και της τέχνης από:
- 0-….. το παιχνίδι στην ενήλικη ζωή. Η αναπτυξιακή ηλικία και η εξέλιξη του παιδιού και του παιχνιδιού είναι η αφορμή για την διερεύνηση (αλλά και την διεύρυνση) της σχέσης δασκάλου – αγωγού και μαθητή – δέκτη.
- Στοχεύει στην ανάπτυξη ικανοτήτων εμψύχωσης- παρακίνησης – δημιουργικής απασχόλησης – συνεργασίας.
- Στοχεύει ακόμη στην ανάπτυξη σύνθετων επικοινωνιακών δεξιοτήτων, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν όχι μόνο στο στενό εκπαιδευτικό έργο, αλλά και σε ευρύτερες καταστάσεις επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης.
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ:
- Η σημασία του παιχνιδιού και η εξέλιξη του
- Παιχνίδια γνωριμίας και διαχωρισμού ομάδας
- Συμβολικό παιχνίδι (ελεύθερο και κατευθυνόμενο παιχνίδι)
- Παραδοσιακό παιχνίδι-παιχνίδια από τις άλλες χώρες
- Παιδαγωγικά παιχνίδια με άχρηστο υλικό
- Κινητικά παιχνίδια με άχρηστο υλικό
- Παιχνίδια αισθήσεων
- Ψυχοκινητικά παιχνίδια